راهکارهای انتخاب مشاور تبلیغاتی مناسب

راهکارهای انتخاب مشاور تبلیغاتی مناسب

اهمیت انتخاب صحیح مشاور

تبلیغات هدفمند نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه کسب و کار شما دارد. مشاوره‌ی تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین عوامل برای استفاده کامل از توانایی‌های تبلیغات است. در نتیجه انتخاب مشاور درست، اولین گام شما به سمت تبلیغ تاثیرگذار، ماندگار و موفق است. ما در این مقاله راهنمایی‌هایی را دراختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید بهترین تصمیم‌گیری را برای انتخاب مشاور داشته باشید.

شناخت نیازها و اهداف

شاید عجیب به نظر برسد که مرحله‌ی اول در انتخاب مشاور مناسب، شناخت دقیق نیازها و اهدافتان است. چرا که قبل از هر کاری باید بدانید قصد دارید با تبلیغ خود چه هدفی را دنبال کنید و برای رسیدن به این هدف به چه کمکی نیاز دارید. می‌خواهید برندتان را توسعه دهید یا فروش محصولاتتان را افزایش دهید؟ این کارها را چگونه و در چه بستری پیش می‌برید؟ و ده‌ها سوال دیگر. شما با شناخت اهداف و نیازهایتان، می‌توانید مشاوری با توانایی لازم در راستای خواسته‌هایتان را انتخاب کنید.

تجربه و دانش مشاور

تجربه و دانش هر فردی زمینه‌ی موفقیت او در کارها را فراهم می‌کند. این مسئله در حوزه‌ی تبلیغات هم وجود دارد و مشاور باید در رابطه با کار تبلیغات تجربه‌ی کافی داشته باشد و آگاهی و دانش او در این زمینه نیز کافی باشد. شما با بررسی مسائلی همچون سوابق کاری، تجربه کاری با برندهای مشابه و دانش او در زمینه تبلیغات و بازاریابی، می‌توانید برآوردی ازقابلیت‌ها و دانش واقعی مشاور پیدا کنید. البته فراموش نشود که بررسی نمونه‌ کارهای قبلی و نتایجی که پیش از این به دست آورده‌اند بسیار پر اهمیت است، چرا که این کار اطمینان بیشتری در رابطه با کیفیت کار به شما می‌دهد.

استراتژی و رویکرد تبلیغاتی

رویکرد مشاوران تبلیغاتی از عوامل مهم و تاثیر گذار در همکاری است. شما باید پیش از انتخاب مشاور رویکرد، نگرش و استراتژی او را در زمینه‌ی مورد نظر بررسی کنید. اینکه مشاور چه روشی را به شما پیشنهاد می‌دهد و آیا نوع تفکر و رویکرد او منطبق با اهداف شماست یا خیر، بسیار مهم است. همچنین حتما توانایی و قابلیت مشاورتان را بسنجید.این موضوع مهم است که آیا او می‌تواند برنامه‌ریزی را به بهترین شکل انجام دهد و توانایی اجرای موثر تبلیغات را دارد؟

 
راهکارهای انتخاب مشاور تبلیغاتی مناسب

شیوه کار و ارتباط

در عصر تکنولوژی، ارتباطات یکی از اصول مهم در هر کاری است. در نتیجه در بررسی‌های اولیه برای انتخاب مشاور باید به شیوه کار و نوع ارتباط توجه زیادی داشت. پس همه موارد مرتبط به این موضوع را با دقت بررسی کنید، آیا ارتباط با مشاور راحت و واضح است؟ مشاور توضیحات لازم را به شما ارائه می‌کند؟ و مهم‌تر از همه اینکه آیا با شیوه کار او راحتید و می‌توانید با ایشان همکاری کنید؟

بازخوردها و نظرات مشتریان

بازخورد مشتریان در رابطه با خدمات دریافت شده از مشاوران می‌تواند مانند یک چراغ راهنما عمل کند. نظرات و بازخوردها را در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی جستجو کنید یا با مکالمه با مشتریان قبلی، نظر آن‌ها را در مورد تجربه‌ی خود بپرسید؛ آگاهی از نظرات مشتریان پیشین اطلاعات مفیدی از کیفیت خدمات مشاوران را به شما می‌دهد.

هزینه‌ها و بودجه

از مسائل مهم برای عموم، هزینه‌‌ی کار است و نمی‌توان از این موضوع غافل شد.
قبل از تصمیم‌گیری نهایی، باید بودجه مورد نیاز برای همکاری بررسی و سنجیده شود. برای این کار هزینه‌ها و سرویس‌های مشاوران مختلف را مقایسه کنید و مطابق بودجه‌ی خود آن‌ها را گزینش کنید. در مرحله بعد دقت کنید که از ابتدا شرایط قرارداد را به خوبی مطالعه کنید و در مورد تعهدات و شرایط پرداخت مطمئن شوید.

راهکارهای انتخاب مشاور تبلیغاتی مناسب

ملاقات با مشاور

پس از بررسی موارد بالا، می‌توانید مشاور تبلیغاتی نهایی خود را در یک جلسه حضوری/ آنلاین ملاقات کنید. طی جلسه می‌توانید با نحوه کار و رویکرد مشاور بیشتر آشنا شوید و در صورت وجود ابهام، پرسش‌های خود را مطرح کنید. این جلسه می‌تواند اطمینان بیشتری درباره توانایی‌ها و تعامل مشترک با مشاور منتخب به شما بدهد.

نتیجه‌گیری

انتخاب مشاور تبلیغاتی مناسب، کاملا کسب و کارتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شما می‌توانید با توجه به نیازها و اهدافتان، تجربه و دانش، استراتژی تبلیغاتی، شیوه کار و ارتباط و هزینه‌ی مورد نظر مشاور و تطابق آن با بودجه‌ی خود، همچنین نظرات مشتریان و در نهایت ملاقات با مشاور، تصمیم‌گیری بهتری در انتخاب مشاور خود داشته باشید. با در نظر گرفتن موارد ذکر شده شما می‌‌توانید همکاری موثری با یک مشاور شایسته داشته باشید و اثربخشی تبلیغ خود را بالا ببرید.

جهت مشاوره یا ثبت سفارش از طریق شماره تماس ۰۹۳۵۱۳۲۷۱۷۷ با ما در ارتباط باشید.

پیام بگذارید